Lisztérzékenység: mit lehet és mit nem

Szintén egy találó kép, szintén erről az oldalról. Ezúttal a gluténmentes életről... jaj, de találó. :)
A lényeget itt is lefordítottam a képen, hogy érhető legyen. A végén a japán tészták, morzsák, porok kicsit kínaiul - vagy inkább japánul? - hangzanak nekem, de szerintem ezek nálunk nem is elterjedtek. Úgyhogy lássuk ismét a képet:

"Gluténmentes életmód
A legáltalánosabb módja a lisztérzékenység, vagy glutén intolerancia kezelésének a gluténmentes diéta követése - nem legáltalánosabb, hanem az EGYETLEN --> ez én vagyok. Sajnos nem gyógyítható. A tünetek visszatérnek, ha a glutént ismét bevezeted az étrendedbe.

A gluténmentes diéta a következőket tartalmazhatja:
  • friss gyümölcsök
  • zöldségek
  • kukorica
  • magvak
  • quinoa (egy gluténmentes mag, ami a parajok és a céklák családjába tartozik... számomra eddig ismeretlen volt)
  • babok
  • diófélék
  • rizs
Azok az ételek, amiket kerülni kell:

1, A búza minden formájában:
  • keményítő
  • dara
  • liszt
  • macesz
  • kuszkusz
  • tönköly
  • kamut
  • tritikálé
  • durum
  • alakor
2, Összetevők:
  • búzakeményítő
  • búzafehérje
  • * a hajdina gluténmentes!
3, Panírozott/lisztezett:
  • hús
  • baromfi
  • tengeri hal
  • zöldség
  • * ezek főzve, szójaszószban, vagy teriyakiban marinálva is glutént tartalmaznak.
  • *ismét egy személyes vélemény: nem igen értem ezt a kategóriát, miért kell a baromfit külön feltüntetni? Mindenféle hús, sőt, sajt, gomba és minden más, ami panírozott, vagy lisztezett, glutént tartalmaz. A legújabb trend, a panírozott Snikers is... úgyhogy, ha nem gluténmentes a panír, vagy a liszt, amibe forgatják, akkor minden ilyen tartalmaz glutént!!!
4, Árpa és maláta
  • maláta szirup
  • maláta kivonat
  • maláta ízesítés
  • maláta ecet
5, Továbbá
  • édesgyökér
  • korpa
  • graham liszt
  • orzo - árpa
  • panko - japán morzsa
  • udon - japán tészta
  • rozs
  • seitan
  • ez a mesterséges rák hús is elég érdekes...
  • sör
  • zab"


Hát, igen. Ebben vannak elég fura részek, de fontos dolgokat is összefoglal, ezért tettem ki. Meg aranyosak a kis ábrák is... :)

Share:

0 hozzászólás