December 14. - Gluténmentes diós csigák

Odavagyok a kelt finomságokért, legyen az édes, vagy sós. Csak legyen puha és érezzem mennyországban magam, amikor beleharapok. Ez az ötlet már hetekkel ezelőtt érlelődött bennem, és folyamatosan tanakodtam, mivel tudnám tökéletesíteni. Sikerült. Annyira, de annyira finom lett, hogy egyszerűen el vagyok ájulva. Még másnap is puha, mintha friss lenne - mikró nélkül is. (Tupperware edény)
Ez is az a típus, amit bárcsak reggel frissen készítenének nekem a karácsonyi manók. De mivel nem készítik, kénytelen vagyok én csinálni...
Ezúttal száraz élesztővel dolgoztam, mert mikor már nekiálltam a dolgoknak, akkor vettem észre, hogy nincs Budafoki élesztő itthon. Most száraz élesztővel írom le a dolgokat, ha valaki rendessel dolgozik, abból 15 g kell, és futtassa fel langyos, cukros tejben.
Száraz élesztős verzió:
125 g Nutri Free mix per Pane, 125 g Schär mix B, egy kis psyllium és 30 g cukor keverékébe beleöntöttem 4 g instant élesztőt. Jól elkevertem, majd hozzáadtam 1,25 dl langyos tejet, 50 g olvasztott vajat és egy tojást. Robotgép dagasztófejével alaposan összedolgoztam, majd fél órát hagytam kelni.
Addig elkészítettem a tölteléket és a vaníliaöntetet.
3 dl tejjel, 3 ek. cukorral felfőztem fél zacskó pudingot. Így folyósabb lett, és öntetként funkcionált... ugye, hogy milyen egyszerű? :D
A töltelékhez pedig ledaráltam 10 dkg diót, majd elkevertem 2 púpos ek. porcukorral és belereszeltem egy nagyobb citrom héját.
Mikor megkelt a tészta, kinyújtottam, megkentem olvasztott vajjal, majd rászórtam a diós-cukros-citromhéjas tölteléket és feltekertem. Csigákat vágtam belőle, majd egy átlagosnál nagyobb muffinformát kikentem vajjal, és az egyes mélyedéseibe 2 csigát helyeztem egymással szemben. 20 percre betettem őket 175 fokos sütőbe, majd belocsoltam vaníliás cukros tejjel, és még egy 2-3 percre visszatettem.
A vaníliaöntetet zacskóba tettem, az egyik sarkát levágtam, és így tudtam szép egyenletesen meglocsolni vele a csigákat.
Egyik legjobb alkotásom... ízre, állagra csoda!!!


sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás