Gluténmentes kelt bucik

Az egyik legjobb dolog friss péksüteményt enni. Na meg persze sütős-főzős videókat nézni a YouTube-on, ahogy tettem akkor is, mikor rábukkantam erre a receptre. A linket ITT találjátok.
Szerintem nem kell ragoznom, hogy miért, de nagyon megtetszettek a kis bucik, így neki is láttam az elkészítésüknek. Természetesen gluténmentesen.

Fél adagot csináltam, így ahhoz írom le a receptet. 
140 ml langyos laktózmentes tejbe beletettem 12 g cukrot, majd a cukros tejben felfuttattam 12 g élesztőt (nekem az ő élesztőadagja borzasztó kevésnek tűnt).125 g Schär mix B, 125 g Nutri Free mix per pane és egy kis só keverékébe öntöttem a már felfutott élesztős tejet, majd hozzáadtam 10 g olvasztott vajat és egy tojás sárgáját. Robotgép dagasztófejével elkezdtem dagasztani, és úgy éreztem rajta, hogy kívánna még egy kis vizet, így kevéske langyos vizet hozzáadva dagasztottam tovább.

30 percet meleg helyen kelesztettem, majd 5 részre osztottam és a videón látható technikával formáztam ilyen aranyosakra őket. :D Ezt követően még 20 percet kelesztettem őket szintén meleg helyen.
A tetejüket megkentem tojással, majd kis spriccelő segítségével lefújtam mindegyiket hideg vízzel. Szórtam rá szezámmagot és szép, nagyszemű só híján sima sót szórtam a tetejére - legalább a feeling legyen meg.
175 fokos sütőben 20-25 percig sütöttem őket.
Nem az a tipikus zsemle, amit mondjuk egy Nutri zsemlénél tapasztalunk, hogy olyan könnyű, levegős. Ez inkább töményebb, de nagyon finom. Ha valamihez kéne hasonlítanom, ízre és állagra is olyan, mint azok a nagy pogácsák, amiket régen a pékségben kaphattunk. :)
Még langyosan betoltam a nagyját, nem bírtam ellenállni...


sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás