Aszalt szilvával töltött rántott csirkemell rolád hercegnőburgonyával - gluténmentesen!

Tegnap Anya megkérdezte Apától és tőlem, hogy mi legyen ma az ebéd. Apa szerint tök mindegy, én meg nem tudtam semmit kitalálni, így gyorsan bedobtam a mentőötletemet: majd én megcsinálom. Anya megörült, mert így akkor nem kellett előre főznie, én meg végre megcsillogtathatom a tudományomat a főzés terén is. Villantani akartam, mindenképpen ki szerettem volna tenni magamért, ezért nem is akármilyen menü állt össze a fejemben. Elméletben már tegnap este lejátszottam a menetet, aztán ma délelőtt megkezdhettem a gyakorlatban is.
8 szelet csirkemellett kiklopfoltam, sóztam, borsoztam, majd nagyságtól függően 2-3 szem aszalt szilvát tettem a közepükre és feltekertem őket. Interneten olvastam egy nagyon jó kis praktikát: folpack-ba csomagoltam a kis tekercseket, majd nagyon erősen betekertem a végüket, mintha szaloncukrok lennének. Így rögtön összeálltak olyan szabályos alakba, amiről - eddig azt hittem, hogy - csak álmodni lehet. Hogy meg is tartsák az alakjukat, forrásban lévő vízbe tettem őket (a folpack csomagolással együtt) és 10 percig főztem. Kivettem a csomagokat, kibontottam őket és megvártam míg kihűlnek. Aztán jöhetett a panírozás: rizsliszt, tojás, burgonyapehely. Forró olajban sütöttem ki őket.
A hercegnőburgonya már régóta izgatta a fantáziámat, annyira jól néz ki és annyira finom. Így gondoltam ez lesz az, amivel köretként előrukkolok. Megpucoltam kb 3/4 kg krumplit, felkockáztam, megfőztem, összetörtem, majd hozzáadtam kb. 15 dkg Liga margarint. Megvártam míg kihűl, beleütöttem két tojást és elfelejtettem megsózni. Úgyhogy Ti ne felejtsétek el. :)
Habzsákba töltöttem és szép kis csúcsokat (?) formáztam belőlük. 200 fokos sütőben kb. 20-25 percig sütöttem őket.


Lenyűgöztem az idősebb generációt, ez volt a célom. :) A nyereményem pedig: legközelebb is én főzhetek! Juhhé! :D
sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás