Gluténmentes kalács

Úgy érzem, hogyha mindenkinek olyan Anyukája lenne, mint amilyen nekem van, akkor tökéletes lenne a világ. Tegnap reggel isteni illatokra mentem le a konyhába, már sült a kalácsom. Meglepibe. Szombatra a Nagymamámnak rendeltem egy kalácsot a helyi pékségben, és bár Anya nem mondta, szerintem azért sütötte, hogy nekem is legyen. ♥
A Glutenix foszlós kalácsát vette alapul, csak keverte egy kis Schär mixszel. 
Elkevert 150 g Glutenix foszlós kalács sütőkeveréket, 100 g Schär mix B-t, majd beleöntött egy zacskó Dr. Oetker száraz élesztőt. Hozzáadott 2 dl langyos tejet, 1 tojást, 10 g olvasztott Liga margarint, 25 g tejfölt, majd robotgép dagasztófejével alaposan eldolgozta. A tésztát kettészedte, egyik felét egy kis kakaóporral megszínezte (0,5-1 ek.). Margarinnal kikent, rizsliszttel kiszórt szögletes kenyérformába tette, aljára a simát, felülre a kakaós részt, majd egy kés végével kicsit összedolgozta. 45 percig kelesztette, majd 175 fokos sütőben 40-45 percig sütötte.
Egy álom, milyen finom volt! Isteni puha, még másnap is! Amikor beleharaptam, olyan érzésem volt, mint amikor régen a "rendes" kalácsba haraptam. Köszi Anya! ♥


sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

1 hozzászólás

  1. Szia Dori!
    Az összetevők közül direkt maradt ki a cukor? Így mitől lesz édes?
    Köszi
    Veronika

    VálaszTörlés