Gluténmentes diós kalács

Az ostoros kalácsomat a mai napig megemlegetjük és imádjuk. De ne legyen a nevem az ami, ha nem próbálom meg új köntösbe csavarni. Hát megpróbáltam és nem bántam meg. :) Csupán a tészta hasonlít az ostorosra, mert a töltelék és a fonás/csavarás is máshogy készült.
Ezúttal 280 g Nutri Free mix per pane lisztből és 2 ek. ciroklisztből készült, ezeket elkevertem, hozzáadtam 5 g Dr. Oetker instant élesztőt, egy kevéske sót, 1 ek. cukrot, 2 dl meleg tejet, 1 tojást és robotgép dagasztófejével elkezdtem összedolgozni. Félidőnél belekevertem 2 ek. olajat, majd dagasztottam tovább. Körülbelül 1 óráig kelesztettem, a Nutrinak valamivel több időre van szüksége a keléshez.
Amikor félretettem, gyorsan elkészítettem a diós tölteléket, hiszen ennek is elegendő idő kell majd, hogy kihűljön, mielőtt megkenjük vele a tésztát. Ledaráltam kb. 40 dkg diót, elkevertem ízlés szerint egy kis porcukorral (kb. 2-3 ek.), majd felöntöttem 1,5-2 dl tejjel és összefőztem. Amikor rottyant egyet, akkor még jól átkevertem és levettem a tűzről. 
Amíg kelt a tésztám, tökéletesen kihűlt a töltelék. A profik így csinálják.
A megkelt tésztát téglalap alakúra nyújtottam, igyekeztem vékonyra, hogy minél több "rétege" legyen. Megkentem a már kihűlt diós töltelékkel és feltekertem, mint a csigát. Ezek után úgy fordítottam a "tekercset", hogy függőlegesen álljon előttem a deszkán, majd középen kettévágtam. Innen nem folytatom a leírást, mert sokkal egyszerűbb, ha beteszek egy képet, amit Pinterest-en találtam, tökéletesen példázza, hogyan is kell ezt a fonatot elkészíteni. (a bejegyzés végén megtaláljátok)
Betettem sütőpapírral bélelt tepsibe, megkentem egy kis tejes tojássárgájával, majd 175 fokos sütőben először 25 percig sütöttem, majd kivettem, meglocsoltam vaníliáscukros tejjel és visszatettem még 3-4 percre.
Csoda, csoda, csoda!!!



És Anya kedvéért a megszokott montázs:


És az ötletadó kép:
kép: Pinterest

sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás