Gluténmentes kenyérlángos

Ismét megkérdeztem Bálintot, hogy mit enne vacsorára. Visszakérdezett, hogy mi van az étlapon. Mondtam neki, hogy nyugodtan böngésszen a blogon, amelyik kép láttán elkezd folyni a nyála, azt választjuk. Ez a kép a kenyérlángos volt, úgyhogy ezt vacsoráztunk.
250 g Nutri Free mix per pane lisztbe beletettem 1 ek. burgonyapelyhet, 4 g Dr. Oetker instant élesztőt, 1 tk. sót, 2 dl meleg vizet, majd robotgép dagasztófejével alaposan összedolgozam. 2 ek. olívaolajjal tovább dagasztottam, szépen elvált az edény falától, majd így kelesztettem kb. 50 percet. A kelesztési idő függ attól is, hogy Bálint mikor kérdezi meg harmadjára, hogy még mindig nem kelt meg?
Úgy jártam el, mint a pizzánál is, hogy nem húztam, hanem nyújtottam a tésztát. Így lesz szép, egyenletes. A 33 cm-res pizzatepsimet használtam, annál kicsit nagyobbra nyújtottam a rizslisztes lapon a tésztát, majd a szélét visszahajtottam, hogy ennek is roppanjon a pereme. 
Kb. 200 g tejfölt elkevertem 80-100 g reszelt trappista sajttal és két gerezd apróra vágott fokhagymával. Kicsit borsoztam - sóra nincs szükség a sajt és majd a bacon is tökéletesen sózza -, majd egyenletesen eloszlattam a tésztán. Bacont és vékonyra szelt hagymát tettünk a tetejére, majd 175 fokos sütőben kb. 25 percig sütöttük.
Isteni finom lett!


sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

4 hozzászólás

  1. Nagyon jól néz ki! Tegnap én is hasonlót csináltam, de a tejföl eláztatta a tésztát. Neked nem? Juli

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi. :) Nem, nekem teljesen jó lett, picit sem ázott át a tészta. Nem tudom, mit csinálhattunk másként. :/ Lehet, hogy a reszelt sajti, amit a tejfölbe kevertem, az fogta meg? Nem tudom.

      Törlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  3. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés