Gluténmentes pepperonis, brokkolis pizza

Már kiskoromtól kezdve folyamatosan hallom a filmekben, hogy pepperonis pizzát rendelnek. Régen annyiszor elgondolkodtam rajta, hogy mi a **** lehet az a pepperoni? Először valami paprikára gondoltam a nevéből eredeztethetően, aztán nem is tudom, hogyan derült ki számomra, hogy ami náluk pepperoni, az nálunk a paprikás szalámi. 
Ez a pizza egyébként a véletlennek köszönhető, hiszen általában sonkás, kukoricás pizzát szoktunk enni. Viszont ezúttal nem volt sonka, de volt brokkoli. Így sonka helyett paprikás szalámi, kukorica helyett pedig brokkoli került rá feltétnek.
A tészta a szokásos tökéletes pizzatésztám, csak most nem Schär-rel, hanem Nutri Free mix per pane liszttel készítettem. 
250 g Nutri free mix per pane lisztet elkevertem 1 ek. burgonyapehellyel, 1 tk. sóval, 4 g Dr. Oetker instant élesztővel, beleöntöttem 2 dl meleg vizet, majd robotgép dagasztófejével elkezdtem összedolgozni. Mikor nagyjából összeállt, hozzáadtam 2 ek. olívaolajat, kicsit tovább dagasztottam és kb. 50 percet hagytam kelni.
A hagyományos húzogatós módszerről nemrégiben a nyújtós módszerre tértem át, mert sokkal szebb végeredményt kapok. Ezért a 33 cm átmérőjű körtepsimnél épphogy valamivel nagyobbra nyújtottam a tésztát, a széleit picit visszahajtottam, majd a kiolajozott tepsibe tettem.
A pizzaszósz is a már megszokott módon készült: leturmixolt pari, só, bors, bazsalikom, oregano. Ment rá egy sor paprikás szalámi, majd sajti és párolt brokkoli.

Pöcusnak (újak kedvéért: a legjobb barátnőm) és Anyának is nagyon ízlett. :)


sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás