Gluténmentes, tejmentes baconos csomók

Az ötletelgetés szokás szerint a következőképpen történt: jaj, de ennék valami finomat. Finomat és sósat. Mi van itthon? Jé, van bacon, akkor legyen valami baconos. Hogy ne snassz csiga, vagy kifli legyen, a formán újítottam, így lettek csomók.
250 g Nutri free Mix per Pane lisztet, 1 csapott ek. útifűmaghéjat, 4 g Dr. Oetker instant élesztőt, 1 tk. sót alaposan összekevertem, majd hozzáöntöttem kb. 1,8 dl mandulatejet, beleütöttem egy tojást, majd robotgép dagasztófejével elkezdtem összedolgozni. Hozzáadtam 2 ek. olívaolajat, tovább dagasztottam, majd kb. 1 órát hagytam kelni. 
Egy 200 g-os csomag bacont használtam, ebben 14 szál volt, így a már megkelt tésztát kicsit átgyúrtam és 14 részre osztottam. A kis részeket egyesével olyan hosszúra sodortam, amilyen hosszú a bacon, majd a baconszeletre tettem a tésztarudat és kötöttem rá egy csomót. Picit megigazgattam, majd sütőpapírral bélelt tepsibe tettem őket. 
Körülbelül még 15 percet hagytam állni őket, megkentem a tetejüket tojással és 175 fokos sütőben 20-25 perc alatt megsütöttem őket. 
Nagyon-nagyon finomak lettek! 


sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás