Gluténmentes kakaós csavart

Régóta szemeztem a kanelbullar nevű svéd finomsággal, amit eredetileg fahéjas töltelékkel töltenek, és néha normál csiga formára tekerik, de sokszor gyönyörű, csavarós technikával készítik. Na most ez jó bonyolult, mert én nem úgy csináltam, csak a végeredményre mentem rá. Nem azt a tekerési módszert alkalmaztam, de szerintem nagyon guszta lett a végeredmény. :) Ja, és kakaóval töltöttem, csak hogy az se egyezzen meg. :D Tehát a kanelbullar adta az ötletet, de gyakorlatilag teljesen mást csináltam.
A tészta végtelenül egyszerű: 200 g Nutri Free mix per pane lisztet, 100 g Schär mix B-t, 5 g Dr Oetker instant élesztőt, 1 ek. cukrot, 1 púpos ek. útifűmaghéjat és egy csipet sót összekeverünk, majd nyakon öntjük 2,4 dl meleg tejjel, beleütünk egy tojást és robotgép dagasztófejével alaposan összedolgozzuk. Mehet még bele 2 ek. olaj, továbbdagasztjuk, majd 1 órát hagyjuk kelni.
Ha szépen megkelt, rizsliszttel megszórt deszkán vékonyra nyújtjuk, majd vékonyan megkenjük olvasztott Liga margarinnal és megszórjuk cukrozatlan kakaópor és egy kis cukor keverékével. Ekkor a kinyújtott téglalapot a hosszabbik felénél szemmel megharmadoljuk, majd a két szélsőt behajtjuk a középsőre. Így gyakorlatilag már 3 rétegünk van, úgy, hogy csak egyszer kell hajtogatnunk. Ismét meglisztezzük a deszkát a tészta alatt, hogy ne tapadjon le, majd úgy fordítjuk, hogy a hosszabbik fele nézzen felénk. Kicsit nyújtunk rajta, majd az EBBEN a videóban 0:30 mp-től látható formula szerint megformázzuk a tésztákat.
Ha ilyenkor valaki körülöttünk sürgölődik (pl. Anya), tutira leskelődni fog, hogy is születnek ezek a csodák.
A tekert csigákat sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük, a tetejüket megkenjük kis tejjel elkevert tojássárgájával és 20 percre 175 fokos sütőbe tesszük. Ekkor meglocsoljuk meleg vaníliás cukros tejjel, majd még 3-4 percre visszatesszük a sütőbe.
Utána már csak élvezni kell az ízeket, ez a legjobb része! :)
Amellett, hogy nagyon csinosak, nagyon finomak is! 



sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás