Gluténmentes, tejmentes szezámmagos falatok

Ez volt az egyik finomság, amit a zalaszentgróti Tegyünk Együtt Egymásért találkozóra készítettem. Mindamellett, hogy nekem is nagyon ízlett, mindenki dicsérte és sokan kérték a receptet is, úgyhogy megosztom mindenkivel. :) Újítottam, amolyan "teszek még bele ezt is", "így jó az állaga" és "mekkora ötlet, szezámmagot teszek a tetejére" módon készült.
100 g Nutri free Mix per Pasta Fresca-t, 100 g Schär mix B-t és 100 g rizslisztet alaposan elkevertem, beletettem 1,5 tk. sót, elmorzsoltam 200 g Liga margarinnal, beleütöttem két tojást és alaposan összegyúrtam. 
Nálam így tökéletes állaga lett a tésztának, mert elég nagyok voltak a tojások, de ha túl száraz, töredezős, akkor kis rizskrémet, kókuszkrémet (ha mehet bele tej, akkor tejfölt) lehet hozzáadni.
Rizsliszttel szórt deszkán vékonyra nyújtottam, felszeltem kis négyzetekre, téglalapokra, rombuszra, paralelogrammára - éppen mi jött, a pontosság és a türelem nem az erényem. :D Ezt a képességet a tesóm kapta.
Megkentem a tetejüket kis tojással, majd megszórtam szezámmaggal és 175 fokos sütőben addig sütöttem, míg szépen meg nem pirult (kb. 10 perc).
Nagyon finomak lettek! :)



sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

1 hozzászólás

  1. Szia Dóri!
    Kérdezni szeretném, hogy a Schar mix B helyett tehetek bele esetleg Mix It lisztet?
    Nagyon rossz szériákat fogtatm ki a B lisztből és nem vásárolok egyenlőre...viszont a Mix It egy csoda liszt... :D Szóval csak ez lett volna a kérdésem :D
    Gyönyörűek a falatkáid :D
    Köszönöm szépen!
    Angyal Beus

    VálaszTörlés