Gluténmentes mini kakaós kiflik

Régen nagy fornetti rajongó voltam... a rajongásom most sem hagyott alább, csak most már érthető okok miatt nem fogyasztom. :D De a kakaós kis kiflijüket mindig megemlegetem, így lássuk a gluténmentes verziót!
250 g Schär mix B-t elkevertem 4 g Dr. Oetker instant élesztővel, 1 ek. cukorral, 1 ek. útifűmaghéjjal, csipet sóval, majd ráöntöttem 1,7 dl meleg tejet, beleütöttem egy tojást és robotgép dagasztófejével elkezdtem összedolgozni. Tettem még hozzá 2 ek. olajat, tovább dagasztottam, majd mikor szépen összeállt, letakartam egy tiszta konyharuhával és a cserépkályha mellé száműztem kb. 50 percre.
Amikor megkelt, rizsliszttel szórt szilikonlapon picit átgyúrtam, majd téglalap alakúra, vékonyra nyújtottam. 
A tészta felületét megkentem olvasztott Liga margarinnal, majd megszórtam Nesquik kakaóporral.
A téglalapot nagyon hosszú szárú, magas, vékony háromszögekre szeltem - alul találtok egy ábrát, hogy melyik módszerrel a leghatékonyabb -, majd a kis háromszögeket feltekertem és egy picit megigazgattam, majd sütőpapírral bélelt tepsibe tettem. A tetejüket megkentem egy ek. tejjel elkevert tojássárgájával és 175 fokos sütőben 20-25 percig sütöttem őket.
Isteni finomak lettek! :)






Szoli előtt :)


Itt pedig a minta, hogy hogyan érdemes vágni. A nagy téglalap maga a téglalap alakúra nyújtott vékony tészta, fogunk egy pizzavágót, és szépen felszeljük ilyen nyakigláb háromszögekre. Ezeket aztán könnyedén fel lehet tekerni.


sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

4 hozzászólás

  1. Nyami! És még szabásmintát is rajzoltál! Fantasztikus vagy!

    VálaszTörlés
  2. Mennyi idő/tapasztalat kell ahhoz, hogy ilyen gyönyörűeket tudjak én is sütni ? :) Eddig a maximum tudományom a piskóta és egyszerűbb torták . Sajna kelt tészta még sosem jött össze recept szerint, nem kelt meg és kemény lett :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De kedves vagy, nagyon köszönöm, örülök, hogy tetszik! :)
      Először én sem voltam szoros barátságban a kelt tésztákkal, de rá kell érezni... egyszer sikerült, azóta megy. :) Amióta porélesztővel dolgozom, fontos, hogy meleg tejet öntök rá, alaposan átdolgozom a robotgép dagasztóspiráljával, és meleg helyen letakarva hagyom kelni. Gyönyörűen megkel. :)Ne érje hideg, illetve amíg sül, ne nyissuk ki a sütő ajtaját.

      Törlés