DECEMBER 10. - Gluténmentes diós csillagok

Alapból már az fantasztikus, hogy ez a keksz (aprósüti?) liszt nélkül készült, szerintem nagyon menő. Emellett pedig nem tudnám megmondani, hogy a családban kinek ízlett a legjobban. Mindenki odavolt érte... Hát ne csodálkozzunk, sok-sok dió, rossz már nem lehet. :D
Ránézésre a zimtsterne ihlette a sütikét, viszont a recept már saját gyártmány, ez csak dióval készült.

Hozzávalók

  • 1 tojás fehérje
  • 15 dkg porcukor
  • fahéj ízlés szerint
  • 250-300 g darált dió
Felvertem a tojásfehérjét, majd mikor már kemény hab lett, beletettem a porcukrot és azzal is tovább vertem. Fűszereztem egy kevés fahéjjal, majd szép apránként elkezdtem beleadagolni a darált diót... mindig csak egy keveset, számoltam, hogy mennyit vesz fel, de Apa valamiért akkor akart mindent elmesélni, ami aznap történt vele. Aztán mikor huszadjára is elölről kellett volna kezdenem, elfelejtettem és elrontottam, akkor észrevette, hogy számolok (számoltam volna) és mondta, hogy akkor majd később megbeszéljük. :D Már mindegy volt, de összességében kb. 25-30 dkg darált diót vett fel.
A végén már nem robotgéppel kevertem, hanem gyúrtam, annyira jó állaga lett!!! Kinyújtottam - olyan vastagra, amekkorára a kekszeket szerettem volna, hiszen nem fog nőni -, majd csillagokat formáztam belőlük és sütőpapírral bélelt tepsibe tettem őket.
175 fokos sütőben, körülbelül 15 percig sültek, addig csináltam egy kis citrommázat (porcukor + citromlé) végül ezzel kentem le őket, és megvártam, míg rászáradt...
Nem tudom, hogy fejezzem ki azt, hogy az édes, diós kekszen ez a savanykásabb máz mennyire, de mennyire jól tette a dolgát?!
Próbáljátok ki!:)



Share:

4 hozzászólás

  1. Hmmm,de nagyon finom lehet! Kipróbálom.Köszönöm!

    VálaszTörlés
  2. Válaszok
    1. Szia!
      Nem hiszem, hogy mákkal jó lenne az állaga.

      Törlés
  3. Szia! Hány db jön ki ebből az adagból kb? És a mázat hidegen vagy még melegen kell rátenni? Olyat még nem csináltam! Köszi :)

    VálaszTörlés