DECEMBER 9. - Gluténmentes mézeskalács

Bár múltkor már beszámoltam a rizslisztes mézeskalácsom sikeréről, azért készítettem egy adag hagyományost is, ami omlósabb, és nem érződnek ki a kis rizsszemcsék. Amit viszont újítottam: mézeskalács fűszert használtam! Életemben nem használtam még, mindig fahéjat és őrölt szegfűszeget tettem bele, most viszont belecsaptam a lecsóba, és beszereztem életem első mézeskalács fűszerét, aminek az illatát megkérdőjelezhetetlenül imádom!
Na, de nézzük, hogy készülnek a mézikék!

Hozzávalók:
  • 300 g Mester süteményliszt
  • 200 g Nutri Free Mix per Dolci liszt
  • 80 g porcukor
  • 1 kk. sütőpor
  • 2 kk. Lucullus mézes fűszer
  • 1,2 dl méz 
  • 1 tojás
  • 150 g olvaszott Liga margarin
A mézet, a tojást és a picit megolvasztott margarint robotgéppel összedolgoztam, hozzáadagoltam a már alaposan elkevert száraz összetevőket, először kevergettem, majd gyúrtam. Eléggé lágy tésztát kaptam, letakarva hideg helyre tettem (de nem a hűtőbe), és 30-40 percig hagytam állni.
Utána szórtam még egy kis Mester sütilisztet a nyújtólapomra, és alaposan átgyúrtam, még vett fel lisztet - így is lágy, de rugalmas, könnyen nyújtható állaga lett.
Rizsliszttel szórt deszkán vékonyra nyújtottam, kiszaggattam 175 fokos sütőben kb. 10 perc alatt megsütöttem őket.
Díszítéshez a Dr. Oetker díszítő cukormázat használtam, de nekem különösebben nem vált be. A legvékonyabb díszítőfej is vastag, az íze sem tetszik... :D Úgyhogy legközelebb maradok a házi cukormáznál.
Mindenesetre a kalácsok isteniek lettek! :)




sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás