Gluténmentes, tejmentes, szénhidrát csökkentett kakaós csiga

Nyáron viszonylag jól megvoltam kelt tészta nélkül, és egy könnyű, túrós sütivel vagy gyümölcsös piskótával is boldog voltam. Azonban ahogy beköszöntött augusztus közepén az ősz, a kelt tészta mániám ismét kiújult és napok óta a kakaós csiga képe lebeg a szemem előtt. Nehéz így dolgozni, úgyhogy sütöttem is egyet. :)
A NoCarb rost sütőmixével dolgoztam, így majdhogynem szénhidrát nélkül készítettem el ezt a finomságot.

Hozzávalók

  • 100 g NoCarb rost sütőmix
  • 2 g porélesztő
  • 30 g cukornak megfelelő mennyiségű édesítő (kinek, milyen van)
  • csipet só
  • 2 dl meleg víz
  • 2 tojás
  • 1 ek. kókuszolaj
A sütőmixet elkevertem a porélesztővel, édesítővel, sóval, majd ráöntöttem a meleg vizet, hozzáadtam a két tojást és elkezdtem összedolgozni. Mikor kezdett összeállni, hozzáadtam a kókuszolajat, tovább dolgoztam, majd letakartam és 50 percig hagytam állni.
50 perc után átgyúrtam a tésztát, majd szilikon nyújtólapon kinyújtottam, megkentem a tetejét kókuszolajjal és megszórtam cukrozatlan kakaópor és édesítő keverékével. A tésztát feltekertem, majd kb. vékony ujjnyi vastag szeletekre vágtam.
175 fokos sütőben 20 perc alatt készre sütöttem. :)



Share:

0 hozzászólás