Gluténmentes fánk

Tegnap elkészült az amerikai változat, ma a hagyományos - nálunk már csak így megy. :D
Apa ebéd után feltett egy nagyon fontos kérdést a tegnapi cukormázas fánkok margójára: "Dórika, de azért majd sütsz olyan fánkokat is, amilyet a Nagymamám szokott?"
Annyira tündéri volt a kérdés, hogy elhatároztam, mire végez a délutáni ügyelettel, elkészítem a fánkokat. :)

Hozzávalók
  • 300 g Nutri Free Mix per Pane
  • 40 g porcukor
  • 2 g só
  • 1 ek. útifűmaghéj
  • 4 g porélesztő
  • 30 g olvasztott vaj
  • 200 ml tej
  • 1 tojás
  • 1 mk. rum
A lisztet elkeverjük a porcukorral, sóval, útifűvel, porélesztővel, majd ráöntjük a meleg tejben felolvasztott vajat, beleütjük a tojást, hozzáadjuk a rumot és robotgép dagasztófejével összedolgozzuk. Letakarva 50 percet kelesztjük, majd lisztezett nyújtólapon átgyúrjuk (picit ragad a tészta, ezért gyúrjuk át lisztes felületen.) Téglalap alakúra nyújtjuk, majd kettéhajtjuk a tésztát és körülbelül 2 cm vastagságúra nyújtjuk ki.
Én 6 cm átmérőjű szaggatóval szaggattam ki a fánkokat, majd szintén letakartam, ezúttal 25 percig kelesztettem őket.
Utána mindegyik fánk közepét benyomkodtam, és olajat melegítettem - ne legyen forró az olaj, mert akkor hamar megég a külseje, de belül nem sül át a fánk.
Az olajba a tetejükkel lefelé tettem be a fánkokat, és mindkét oldalán kb. 2-2 percig sütöttem.
Porcukorral megszórva, lekvárral ettük, fincsi volt :)











Share:

4 hozzászólás

  1. Kedves Dóra.
    Vajon sikerülne úgyis ha kihagynám a tojást? :)

    VálaszTörlés
  2. Kedves Dóra! A hozzávalókban szerepel: csak 2 g ? /só?/, 1 mk. szoba ?????? számomra rejtély.

    VálaszTörlés