Gluténmentes Gundel palacsinta

Imádjuk a palacsintát. Eddig nem tudtam volna megmondani, hogy melyik palacsinta a kedvencünk, mert a lekváros, a túrós, a kakaós, a diós, a Nutellás, a húsos, a fahéjas, a citromos... mind-mind hihetetlenül finom. Ma választottam kedvencet, mégpedig a Gundel palacsinta lett nálam a palacsinta-király. Nem tudom, miért pont ma, hiszen nem egyszer készítettük már el itthon a gluténmentes változatot... talán ez a mai annyira tökéletesre sikeredett, hogy hirtelen a palacsinta-lista élére ugorva hódította meg a hasamat szívemet.

Először is kisütöttem pár palacsintát (kb. 8-10 db lesz ebből a mennyiségből)
  • 2 tojás
  • 3 ek. rizsliszt
  • 3 ek. Mester család palacsintapor
  • csipet só
  • víz
 A tojásokat elkezdtem kikeverni a sóval és a lisztek keverékével, majd hozzáöntöttem egy kis vizet és csomómentesre kevertem a tésztát. Utána még annyi vízzel öntöttem fel, hogy kellő állagot kapjon, majd 5 percet állni hagytam. 
Nagyon vékonyan kiolajozott palacsintasütőben sütöttem ki a palacsintákat.
A töltelék és a csokiöntet elég random módon készült - ledaráltam 5 nagy maroknyi diót, majd ízlés szerinti mennyiségű porcukrot adtam hozzá (nálunk ez kb. 2 ek. volt), és annyi meleg tejet kevertem hozzá, hogy krémes állagú legyen. Amikor az állagot jónak ítéltem, egy kis rumaromával bolondítottam meg az egészet.
A csokiöntet életem legegyszerűbb változata - mégis mindenkinek eddig szinte ez ízlett a legjobban :D - kb. 3 ek. Nesquik kakaóporhoz szintén egy kis meleg tejet öntve sűrű csokiöntethez hasonlító finomságot készítettem. Elképesztő finom, és hihetetlen jó kis nyúlóska, mintha csak valami csoda-csoki lenne. :) 
A palacsintákat megtöltöttem, négybe hajtottam, és meglocsoltam a csokiöntettel.
"Hú, nagyon finom, Dórika, hozol még rá egy kis csokit?"
 



Share:

0 hozzászólás