Gluténmentes Bounty szelet

Valamelyik nap akadtam rá böngészgetés közben ERRE a receptre. Mivel imádom a Bounty csokit és úgy alapvetően mindent, amiben kókusz és csokoládé van, gondoltam elkészítem. Rizsliszttel készítettem az alapját, ha legközelebb csinálom, akkor tuti valamilyen gm. süteménylisztet választok hozzá, hogy puhább legyen.

Hozzávalók
  • 3 tojás
  • 100 g vaj
  • 80 g cukor
  • 200 g rizsliszt
  • 1 tk. sütőpor
  • 2 ek. cukrozatlan kakaópor
  • 5 ek. tej
A vajat és a cukrot kikevertem, majd hozzáadtam a tojást és simára dolgoztam. Lassan hozzáadagoltam a liszt, a sütőpor és a kakaó keverékét, közben robotgéppel folyamatosan kevertem. Utolsó összetevőként ment bele a tej, alaposan kidolgoztam, majd sütőpapírral kibéleltem egy 20x25 cm-res tepsit és eloszlattam benne a tésztát. 175 fokos sütőben 20 perc alatt megsütöttem.

Amikor elkészült, még langyosan meglocsoltam a tésztát
  • 30 ml tej
  • 1 tk. cukrozatlan kakaópor
keverékével.

Krém
  • 3 dl tej
  • 3 ek. rizsdara
  • 100 g vaj
  • 100 g cukor
  • 100 g kókuszreszelék
 A tejet felfőztem a rizsdarával, vajjal és cukorral, forrás után még kb. 3 percig kevergettem, elkezdett szépen besűrűsödni. Miután levettem a tűzről, hozzáadtam a kókuszreszeléket, alaposan elkevertem, majd megvártam, míg kihűl.

A már kihűlt és belocsolt piskótalapon eloszlattam a már szintén kihűlt krémet, majd a tetejéhez felolvasztottam
  • 100 g gluténmentes tejcsoki
  • 50 g gluténmentes étcsoki
  • 70 g vaj
apró darabokra vágva - egészen egyszerűen mikróban. (10 mp-enként vegyétek ki és keverjétek meg, gyönyörűen fel fog olvadni.)

Ráöntöttem a sütemény tetejére, majd 2 órára hűtőbe tettem és mikor kicsit megdermedt, akkor vágtam fel.
Fincsi volt. :)






Share:

0 hozzászólás