Gluténmentes csokis-vaníliás torta

Hihetetlenül jó alkalomból készült ez a finomság, ugyanis a Facebook-oldalon már több mint 30.000-ren vagyunk! Nagyon nagy szám ez 5 (!!!) Balatonboglárnyi ember. :)
Köszönöm, hogy ennyien kíséritek az oldalt, köszönöm a sok kedves üzenetet, amivel feldobjátok a napjaimat. :)
Na de ez a csoda sem marad recept nélkül!

Ismét cifráztam a dolgokat, sütöttem egy 4 tojásos kakaós piskótát és egy 3 tojásos sima piskótát a 25x35 cm-res tepsimben.

Sima piskóta
  • 3 tojás
  • 2 ek. cukor
  • 3 ek. rizsliszt
  • 6 g sütőpor
  • kevés víz
A tojásokat szétválasztom, a fehérjét habbá verem, a sárgáját felhabosítom a cukorral. Hozzáadom a rizsliszttel elkevert sütőport, ha kell, egy pici vizet, alaposan összekeverem, majd ebbe a masszába óvatosan beleforgatom a habbá vert fehérjét. 
180 fokos sütőben 25 perc alatt megsütöm. 

A kakaós piskóta
  • 4 tojás
  • 3 ek. cukor
  • 3 ek. rizsliszt
  • 1,5 ek. cukrozatlan kakaópor
  • 9 g sütőpor
  • kevés víz
 Az eljárás ugyanaz, mint az előbb, csak a liszthez és a sütőporhoz hozzákeverem a kakaóport.

A krémet ismét kettészedtem, készült egy vaníliás és egy csokis verzió is.

Vaníliás
  • 1 cs. gluténmentes vaníliapuding
  • 3 ek. cukor
  • 3 dl tej
  • 1,5 dl habtejszín
Csokis
  • 1 cs. gluténmentes csokoládés pudingpor
  • 3 ek. cukor
  • 3 dl tej
  • rumaroma
  • + 1 ek. cukrozatlan kakaópor
  • 2,5 dl habtejszín
 A pudingokat külön megfőztem, majd hagytam hűlni. Felvertem a habtejszínt, majd robotgéppel átmentem mindkét pudingon (a csokisba belekevertem + egy kevés kakaóport és rumaromát). A pudingokba robotgéppel beledolgoztam a felvert habtejszínt, majd jöhetett az összeállítás része.
A kakaós piskótát kettévágtam, az egyik felét tettem alulra. Megkentem csokis krémmel, majd jöhetett a sima piskóta. Szintén csokis krém, a kakaós piskóta másik fele, majd az egészet bevontam kívülről a vaníliás krémmel. A maradék csokikrémmel díszítettem, illetve még előző nap elkészítettem a logóm feliratát. Kinyomtattam, hogy egyezzen a betűtípus, majd a kinyomtatott lapra egy sütőpapírt helyeztem és zacskóba töltött olvasztott csokival átrajzoltam a feliratot. Mára tökéletesen megdermedt a csoki, nagyonnagyonnagyon óvatosan, egy éles kés segítségével emeltem meg a betűket a sütőpapírról és helyeztem át a tortára.

Isten éltessen bennünket. :)






Share:

0 hozzászólás