Gluténmentes diótorta

Szerintem az egyik legfinomabb torta :) Ráadásul nagyon egyszerű - és gyors is az elkészítése, úgyhogy minden szempontból tökéletes.
Most nem volt semmi alkalom, csak azért készítettem, mert mindannyian imádjuk.
Alapként két diós piskótát sütöttem a 20 cm átmérőjű tortaformámban.

Hozzávalók - 2x
  • 3 tojás
  • 2 ek. cukor
  • 2 ek. darált dió
  • 2 ek. rizsliszt
  • 7 g sütőpor
A tojások fehérjét habbá verjük, majd a sárgáját habosra keverjük a cukorral. Hozzáadjuk a rizsliszttel elkevert darált diót és sütőport, majd alaposan összedolgozzuk. Ha kezelhetetlenül sűrűnek érzitek, akkor mehet bele egy icipici víz, én nem tettem bele.
Óvatosan hozzákeverjük a tojáshabot, majd formába tesszük és 175 fokos sütőben 20-25 perc alatt megsütjük.
Ezt megismételjük, így lesz két diós piskótánk.

Krém
Hozzávalók
  • 250 g darált dió
  • 150 g porcukor
  • 250 g Liga margarin
  • 3 ek. tej
A margarint alaposan kikeverjük a porcukorral, majd hozzáadjuk a darált diót, amit előtte leforráztunk a 3 ek. forró tejjel. Alaposan kikeverjük.
Mindkét piskótakarikát kettévágjuk, így négy rétegünk lesz. Megtöltjük a krémmel, majd kívülről is bevonjuk. 
Az oldalát én darált dióval díszítettem. A tetejére pedig a maradék krémet és diót tettem.
Isteni finom volt ♥



Share:

1 hozzászólás

  1. Kedves Dóri!
    Szeretném megsütni a tortát, az lenne a kérdésem, hogy a porcukrot milyen édesítővel tudnám helyettesíteni és kb mennyi kell belőle. Válaszodat előre is köszönöm szépen.
    Üdv.: Viki

    VálaszTörlés