Pirított szalonnás pogácsa rizslisztből

Ismét egy csodafinom pogácsát alkottam, krumplis alappal álmodtam meg, amiben ropogós szalonnadarabkák vannak. Pontosan olyanra sikerült, amit elképzeltem... isteni finom lett. :)

Hozzávalók
  • 250 g főtt krumpli
  • 250 g rizsliszt
  • 80 g szalonna
  • 85 g növényi vaj
  • 1 tojás
  • 1 tk. só
A szalonnát olyan apró darabokra vágtam fel, amennyire iciripicirire csak tudtam, majd egy serpenyőben kicsit lepirítottam a mini kis szalonnakockákat. Nem lett ropogósan pirított, csak elkezdett üvegesedni és már kisült belőle egy kis zsír. A megfőtt krumplit még melegen áttörtem, majd mikor már kezdett picit hűlni, hozzáadtam a lisztet és a sót és alaposan elmorzsoltam. Mehetett bele a tojás és a növényi vaj, végül a pirított szalonna is a zsírjával együtt. Alaposan átgyúrtam, majd rizsliszttel szórt nyújtólapon kinyújtottam és kiszaggattam. (Olyan magasra nyújtsátok, amilyen magasra szeretnétek a pogácsát, ugyanis nem fog nőni.) 
Megkentem a tetejüket tojással és 175 fokos sütőben kb. 30 perc alatt megsütöttem őket.
Nagyon fincsi ♥ Maga a pogi puha, a szalonna pedig ropog benne. :) (Mindenesetre ne egy jó könnyű, levegős poginak képzeljétek, hiszen nem egy élesztős verzióról van szó, ez a krumplis pogi istenien felturbózott változata. :))










Share:

0 hozzászólás