Gluténmentes édes aprósütemények

Ilyen egy tökéletes recept. Olyan finomság, amiről senki meg nem mondaná, hogy gluténmentes, az egész család (csak én vagyok gluténérzékeny) boldogan kóstolja és nyugtázza, hogy valami isteni finom. Hihetetlenül puha, omlós a végeredmény, és ami az egyik legjobb benne: egy tésztát rengetegféleképpen variálhatunk, így vagy ötféle süti készülhet hihetetlenül gyorsan. :) Bár a fotóra nem tettem fel mindet, készült még kakaós linzer baracklekvárral és ugyanez isler változatban is. Mindegyik csodafinom ♥ Innentől linzert csak BROLL sütilisztből fogok készíteni, mert ennyire jót még sosem sütöttem.
Húsvétra szerintem tökéletes finomság, egyetlen egy tésztával 5 féle sütit varázsolhatunk az asztalra, lesz mivel megkínálni a locsolókat! :D 

Hozzávalók (ebből 40 db kisebb méretű süti lett - ezek már összetapasztva, tehát összesen 80 forma sült ki)
  • 225 g BROLL gluténmentes süteményliszt (+ még néhány evőkanál, amennyit a végső összeállításnál a tészta igényelni fog)
  • 0,5 tk. sütőpor
  • 60 g porcukor
  • 1 cs. vaníliás cukor
  • 125 g Liga margarin
  • 1 tojás
  • pici fahéj
  • 1,5 ek. kakaópor
  • (+ a fentebb említett néhány ek. liszt)
További hozzávalók
  • lekvár (attól függ, hányfélét szeretnétek, én használtam áfonyalekvárt és baracklekvárt is)
  • margarin
  • étcsoki
 A 225 g lisztet elkevertem a sütőporral, porcukorral, vaníliás cukorral, fahéjjal, majd hozzáadtam a felkockázott margarint és a tojást. Robotgép dagasztóspiráljával mindent alaposan összedolgoztam - nem kell megijedni, ez még egy ragacsos tészta. Ekkor kettészedtem, az egyik feléhez hozzáadtam 1,5 ek. kakaóport, a másik feléhez pedig még annyi lisztet, amivel kellemes gyúrható lett (nem ragacsos, de azért még lágyabb tészta). A kakaós is igényelt még egy kis lisztet, mindkettőt jól gyúrható állagúra készítettem.
Kinyújtottam őket (vékonyra, szépen fognak nőni), majd felét linzerformával, felét kisebb pogácsaszaggatóval szaggattam ki. 175 fokos sütőben kb. 8-10 percig sültek.
Ízlés, tetszés szerint tölthetjük, díszíthetjük. :)
Isteni finom a végeredmény ♥








Share:

2 hozzászólás

  1. Szia Dóri!

    Másik fajta liszttel is el lehet készíteni?

    VálaszTörlés
  2. Szia Dóri. Hol èlsz? Nem Magyarországon? Szia

    VálaszTörlés