Gluténmentes lekváros gombóc

Családilag imádjuk a szilvás gombócot, már kiskoromban a legnagyobb kedvencem volt. Mindig Nagymamámmal együtt gyúrtuk a gombócokat, a puha, burgonyás tészta és a fahéjas cukorral megszórt szilva egyszerűen annyira tökéletes kombinációt alkottak, hogy nagyobb harmóniát akkor elképzelni sem tudtam. Mivel most még abszolút nem vagyunk benne a szilvaszezonban, egy sütésálló szilvalekvárral igyekeztem elérni ugyanazt az íz-idillt, mint régen. Sikerült. :) Isteni finom lett.

Hozzávalók
  • 1200 g krumpli
  • 250 g Schär Farina (összetevők, részletek a Schär oldalán)
  • 1 csapott tk. só
  • 1 tojás
  • sütésálló lekvár (én szilvalekvárt használtam, gombócosan azt szeretjük a legjobban)
  • fahéj
  • gluténmentes zsemlemorzsa + olaj
A krumplit meghámoztam, felkockáztam, megfőztem, majd még forrón áttörtem. Hagytam picit hűlni, hozzáadtam a lisztet, sót és a tojást. Alaposan összegyúrtam a tésztát, majd liszttel szórt felületen vékonyra nyújtottam és kb. 8x8 cm-res négyzeteket vágtam belőle. A négyzetek közepébe sütésálló lekvárt tettem (nem sokat, hogy ne folyjon ki, de azért elég szaftos is legyen), majd a lekvár tetejére hintettem egy kis fahéjat és összegömbölygettem őket kis gombócokká.
Vizet forraltam (egy kis sót is tettem a vízbe), megfőztem a gombócokat - akkor lesznek készen, amikor feljönnek a víz tetejére. A megfőtt gombócokat kevés olajon megpirított zsemlemorzsába forgattam és fahéjas porcukorral meghintve tálaltam.
Nagyon finom lett ♥




Share:

0 hozzászólás