Gluténmentes karamellás triplacsokitorta

Mire leírtam a címet, ismét beindult a nyáltermelésem. Ez valami elképesztő kombináció lett. Apa születésnapját ünnepeltük a hétvégén és mivel a tavalyi Snickers tortája szerinte utánozhatatlanul finom lett, gondoltam, megpróbálom überelni. Alapvetően imádja a triplacsokis browniet és a karamell is a kedvencei közé tartozik, így gondoltam, házasodjanak össze és lássuk meg, mi sül ki belőle. ISTENI LETT! (kinézetre nem életem tortája, de annyira finom lett, hogy megbocsátottam neki)
Azt el kell mondanom Nektek, hogy mivel ugye a sütemény alapja önmagában is megállja a helyét és egymaga is egy viszonylag tömény édesség, hiszen cirka fél kiló csokoládé van benne, így feneketlen bendőjű ínyenceknél is 2 szelet a maximum, amit meg lehet enni - ha többet bírtok, akkor légyszi írjátok meg és megünnepellek Benneteket! 
A másik fontos infó: a browniet ugye alapvetően nem tesszük hűtőbe, hiszen a benne lévő elképesztő mennyiségű csokoládé a hidegben megkeményedik, mivel itt egy krémes tortáról beszélünk, ami nem fogyott el első nap, azt hűtőbe tettük. Így másnapra a tésztaréteg (ami valójában egy csokiréteg) megkeményedett, de az ízvilágon ez mit sem rontott. Isteni volt, egyszerűen isteni úgy is! ♥
Kellően agyon dicsértem az alkotásomat, úgyhogy itt az ideje, hogy a receptet is eláruljam! 

20 cm átmérőjű tortaformával dolgozunk, ebből van 2 db kell, vagy pedig egymás után sütjük ki a lapokat.

Hozzávalók a browniehoz
  • 300 g gluténmentes étcsokoládé
  • 320 g növényi vaj
  • 4 tojás
  • 1 tk. vanília aroma
  • 0,5 mokkáskanál só (a csoki ízét valami mennyeien kihozza)
  • 180 g cukor
  • 230 g gluténmentes süteményliszt (gyakorlatilag teljesen mindegy, hogy milyen)
  • 100 g gluténmentes tejcsokoládé
  • 100 g gluténmentes fehércsokoládé
Az étcsokit apró darabokra vágjuk, majd a növényi vajjal vízgőz felett megolvasztjuk. Levesszük a tűzről, picit hagyjuk hűlni, majd robotgéppel egyesével beledolgozzuk a tojásokat. Mehet hozzá a vanília aroma, cukor, só, liszt, alaposan elkeverjük, végül pedig hozzáadjuk a nagyon apróra vágott csokidarabkákat.
A tortaformát kivajazzuk, kilisztezzük (rizsliszt), (ugye egy formába a tészta fele megy, két adagban sütjük ki) majd 175 fokos sütőben kb. 20-25 perc alatt készre sütjük. Inkább figyeljetek, többször nézegessétek, mert nagyon sütőfüggő - valamennyire szilárduljon meg a torta közepe, de nem szabad, hogy teljesen megszilárduljon, hiszen ez egy brownie, szaftosnak kell maradnia. Ha teljesen szilárd a közepe, akkor túlsütöttük és esélyes, hogy törni fog - és nem is lesz annyira fini. Szóval inkább legyen kicsit szaftoskás a közepe - de azért nem folyjon, süljön át!

Krém
Hozzávalók
  • 1 cs. gluténmentes vaníliapuding
  • 1,5 ek. cukrozatlan kakaópor
  • 2 ek. cukor
  • 5 szem tejkaramella
  • 250 ml habtejszín
A tejben megfőzzük a pudingot a cukorral és a kakaóporral, de úgy, hogy előtte a forró tejben felolvasztjuk az 5 szem tejkaramellát. Amikor szépen megfő a puding, hagyjuk kihűlni, majd utána keverjük hozzá a már keményre vert habtejszínt.
Na és akkor most következik az összeállítás, ahol szintén trükköztem egy kicsit, ugyanis a egy kis tejszín kíséretében (kb. 2-3 ek.) felolvasztottam újabb 5-6 szem tejkaramellát és a brownie lapokat belocsoltam vele. Utána az egyik lapon elkentem a krém 2/3-át, jöhetett a felső lap, azon pedig a maradék krémet úgy, hogy annyi legyen még, amivel körbe tudom díszíteni.
Hogy még karamellásabb legyen, ismét csináltam egy tejszínes tejkaramella olvasztmányt, a tetejére öntöttem, és hagytam lecsurogni, hogy az oldalán és az alján is még "benne tocsogjon" (undin hangzik, de elképesztő jó :D ) a brownie.

Csoda-csoda fini! 






Share:

0 hozzászólás