Életem gluténmentesen - részletek a könyvről!

Körülbelül a 84. mondatot gépelem be ide, majd törlöm ki, mert nem elég jó. Annyi érzés van bennem, hogy nem tudom elkezdeni ezt a bejegyzést, pedig ez nekem abszolút nem szokott problémát jelenteni, általában kifolynak a karakterek az ujjamból.
A könyvvel is pontosan így voltam... tökéleteset szerettem volna, és közben valami olyat, ami más, mint a többi. Az újdonsága pedig abban rejlik, hogy éppen úgy, ahogy a blogon is, nem csak a jól bevált gluténmentes receptekre fókuszálunk, hanem a gluténmentes életre - hogy milyenek is a mindennapok gluténérzékenyként. 
Biztosan emlékeztek arra a pillanatra, amikor megkaptátok a gluténérzékenységet igazoló leletet, és kiderült, hogy az életetek innentől teljesen felfordul. Vagy a kínzó tünetekre, amik előtte folyamatosan gyötörtek és a tehetetlenségre, ami diagnózis hiányában a mindennapok része volt. Életem egyik legeslegrosszabb időszakát éltem át akkor, amikor már rendszeres tüneteim voltak és elképzelésem sem volt arról, hogy miért vagyok állandóan rosszul. 
Innen indul a könyv... és habár nem a legpozitívabb érzések ezek, igyekeztünk egy olyan formába önteni, amit a blogon is megszokhattatok már... nagyon is életszagú, de közben egy kis humort is csempésztünk bele. :)


2017. áprilisában voltam először a BOOOK Kiadóban, ami nem csak azért volt hatalmas élmény, mert akkor beszéltünk először a könyv esetleges megjelenéséről, hanem abból a szempontból is, hogy hihetetlenül kedves embereket ismerhettem meg. Mindenki annyira készséges és segítőkész volt már első alkalommal, hogy onnantól kezdve mindig örömmel mentem. És az ilyen jó hangulatú találkozások közben folyamatosan alakult és körvonalazódott a könyv. :) Nagyon hálás vagyok, hogy a kiadó, élén Széplaki Péterrel ilyen bizalmat szavazott nekem és a könyvnek, rövid ismeretség után meg is kezdtük a közös munkát. Az első perctől élmény volt!
Hihetetlen nagy segítség és egyben öröm is volt számomra, hogy Lénárt Lénivel dolgozhattam együtt, ő a legeslegjobb szerkesztő, akit valaha kívánhattam volna. Annyira hirtelen látta át a gluténérzékenységet és a velejáró mindennapos nehézségeket, hogy csak lestem. :) Tökéletesen alakította úgy a sorokat, hogy egy-egy szó beékelésével, a szórend megváltoztatásával a megfelelő érzéseket válthassuk ki. Tudjátok, van az a mondás, hogy akkor jó egy könyv, mikor nem írják le, hogy esik az eső, mégis érzed, hogy ázol. Úgy gondolom, hogy a Lénivel való közös munka eredményeként ezt tökéletesen sikerült kivitelezni. 
Művészeti vezetőként Földi Hajni álmodott meg olyan stílust a könyvnek, amibe azonnal beleszerettem! Mikor először voltam a kiadóban és arról beszéltünk, milyen is legyen a könyv, szinte egyszerre mondtuk ki azokat a kulcsszavakat, tulajdonságokat, amikre mindketten gondoltunk: színes, vidám, lendületes, fiatalos. Akár a könyvben uralkodó színeket, betűtípusokat, vagy a megjelenés összképét nézzük, ezek a jellemzők minden kis apró részletben felbukkannak. Imádom! :) 
A gyönyörű fotókat Terei-Vigh Kriszti készítette, egytől-egyig annyira szépek és hangulatosak lettek, megkönnyebbülés volt, hogy nem nekem kellett választani a sok kép közül, melyek kerülnek a könyvbe, ugyanis szívem szerint szinte az összeset beletettem volna. Nem tudtam volna választani. És nem csak az ételfotókról van szó, hanem a hangulatképekről is... Ha tehettem, akkor ott álltam mellette és néztem, miközben dolgozik. Már az is egy élmény volt. :) 
A konyhában Csorba Orsi segített rengeteget, és nem csak az ételek elkészítésében, hanem egyben hatalmas lelki támasz volt. :) Tudjátok, hogy "kicsit" maximalista vagyok és ha nem sikerül minden elsőre tökéletesen, akkor hajlamos vagyok bepörögni. Orsi ezt annyira tökéletesen ellensúlyozta és minden apró nehézséget élből elhárított, hogy komolyan mondom, mindenkinek szüksége lenne egy Orsira a konyhában!
4 fotózási nap volt, ebből kettőn Orsi, kettőn pedig az Anyukám segített nekem a sütésben-főzésben. Úgyhogy a könyvben, a képeken szereplő finomságok az ő kezük munkáját is dicsérik. :)

(2017. 10. 24. -kedd:  Most beszéltem Kingával a kiadóból, hogy csütörtökön érkeznek a kész könyvek a nyomdából. Pörgök, mint egy búgócsiga és jobban várom a csütörtököt, mint egy óvodás a karácsonyt.)
Hihetetlen sok munkával, verejtékkel (és nem csak azért, mert 40 fokban fotóztunk :)), de annál több örömmel és szeretettel készült ez a könyv.

Köszönöm, köszönöm, köszönöm!

Megrendelés 20% kedvezménnyel, vagyis 4990 Ft helyett 3990 Ft-ért.



Share:

0 hozzászólás