Gluténmentes almás pite

Nincs ősz almás pite nélkül - ebben biztosan egyetértünk. Most gondoltam egyet, és elkészítettem a hagyományos verziót, ami sima tepsiben sül, nem pedig piteformában.

Nagyon ízlett mindenkinek, így boldogan nyugtáztam, hogy már magyar háziasszonyosan is tökéletes almás pitét sütök, nem csak amerikai háziasszonyosan.

Hozzávalók
  • 500 g Schär mix C
  • 150 g margarin
  • 0,5 cs. sütőpor
  • 1-2 csipet só
  • 2 tojás
  • 4 ek. cukor
  • kb. 140 g tejföl

A sütőporos lisztet elmorzsoltam a margarinnal, sóval, cukorral, végül a tojással is. Apránként adagoltam a tejfölt, hogy megkapjam a tökéletes állagot, nekem kb. 140 g ment bele. 

Töltelék
  • kb. 1,5-1,7 kg alma
  • 1-2 ek. gluténmentes zsemlemorzsa
  • ízlés szerint
    • cukor
    • fahéj
    • reszelt citromhéj
Az almákat megmostam, meghámoztam, majd lereszeltem. A levét kinyomkodtam - egy icipici szaftosságot hagytam neki, ezért hozzáadtam egy kis zsemlemorzsát, hogy ne legyen tocsogós és ne áztassa el a tésztát. Ízesítettem cukorral, fahéjjal, reszelt citromhéjjal és el is készültünk.

A gyúrt tésztát 2 részre osztottam, majd egyesével 25x30 cm-re nyújtottam őket. Az ekkora tepsimet kibéleltem sütőpapírral és az aljára tettem az egyik lapot. Eloszlattam rajta a tölteléket, óvatosan rátettem a másik kinyújtott tésztalapot és picit rányomkodtam. Megkentem a tetejét felvert tojással, megszúrkodtam villával és 175 fokos sütőben kb. 30 percig sütöttem.

Igyekeztem megvárni, míg kihűl és csak akkor felvágni. Nagyon fincsi lett :) 




Share:

3 hozzászólás

  1. Szerinted B mix -el is jó lenne a tészta?

    VálaszTörlés
  2. Szia.Én meg csináltam B lisztből,nagyon finom lett.
    Sütőpapiron nyújtottam,mert nagyon tört a tészta,úgy fordítottam át a tepsibe.A végeredmény isteni lett.

    VálaszTörlés