Gluténmentes gesztenyetorta

Az idei születésnapi tortám. :) Kiskoromban sokszor kértem Anyától gesztenyetortát születésnapomra, aztán valahogy eltűnt az életünkből (mármint a gesztenyetorta), ami egy nagy hiba volt. 

Isteni finom lett, az egész család el volt ájulva tőle, hogy mennyire könnyű lett. Mármint állagra... bár szerintem az elkészítése is az. Ez volt talán az a torta, amire a legkevesebb időt fordítottam.
Egy kis, 18 cm átmérőjű tortaformában sütöttem egy 4 tojásos piskótát.

Hozzávalók
  • 4 nagy tojás
  • 3 ek. cukor
  • 4 ek. gluténmentes süteményliszt
  • 10 g sütőpor
A tojásokat kettéválasztottam, a fehérjét habbá vertem. A tojások sárgáját habosítottam a cukorral, majd hozzákevertem a sütőporral elkevert lisztet és óvatosan hozzáforgattam a fehérjét. 
175 fokos sütőben kb. 15-20 percet sült.

Krém
  • 3 dl tej
  • 1 cs. gluténmentes vaníliapuding por
  • 3 ek. cukor
  • 200 g gesztenyemassza
  • 50 g margarin
  • 200 ml növényi habtejszín
A tejben felfőzzük a pudingot (cukorral együtt), majd megvárjuk, míg kihűl. Amikor már hideg, robotgéppel hozzádolgozzuk a gesztenyemasszát, a margarint, majd hozzáadjuk a külön felvert tejszínt és ezzel is összedolgozzuk. 
Ekkor érdemes megkóstolni, ízlés szerint kis porcukorral, rumaromával ízesíteni.

Amikor kihűlt a piskóta is, 3 részbe vágtam, megtöltöttem, illetve kívülről is bevontam a krémmel. 
Még 200 g gesztenyemasszából kisebb/nagyobb gömböket gyúrtam és az egyik felüket olvasztott csokiba mártottam, ezzel díszítettem a tortát. 

Amilyen egyszerű, annyira nagyon finom! :)







Share:

2 hozzászólás

  1. Kedves Dóri!
    A krémben lévő gesztenyemassza cukrozott vagy natúr?

    VálaszTörlés
  2. Elkészítettem és.... életem legjobban sikerült tortája eddig. Isteni lett! Nagyon jók az arányok és nem túl édes. Viszont nem is fogyott el egy nap alatt, mert nagyon eltelít. Így még három nap után is éleztük az ízét barátommal... :D Hulala habtejszínt használtam. A piskóta is isteni lett annak ellenére hogy gm. Köszönöm a receptet! :)

    VálaszTörlés