Gluténmentes karamellizált hagymás pogácsa

Rá kellett jönnöm, hogy nem csak a káposztás pogácsa az, amit bármilyen mennyiségben minden nehézség nélkül el tudok fogyasztani, ez a hagymás változat legalább akkora rajongást vált ki belőlem. 
Minden nap néztük a Séfek séfét (amíg ment, azóta üresek az esték... :) ), és minden egyes nap valaki hagymát karamellizált - ha éppen Melitta volt a soros, akkor ráadásul napi 5 készült, mert négyet odaégetett. De a többiek is előszeretettel karamellizáltak hagymát és erős késztetést éreztem, hogy nekem is hagymát kell karamellizálnom. Így megálmodtam ezt a pogácsát, mennyire finom lehet ez az édeskés hagyma egy puha kelt tésztába rejtve.
Tökéletes álmot tökéletes megvalósítás követett, próbáljátok ki, az egyik legfinomabb. ♥

Hozzávalók
  • 300 g gluténmentes kenyérliszt (Schär mix B-t és Nutri free mix per pane-t kevertem, ezek voltak bontva és nem szeretem, ha sok bontott liszt van egyszerre a szekrényben :D )
  • 4 g porélesztő
  • 1 kk. só
  • 1 csipet cukor
  • 200 ml meleg tej
  • 1 tojás
  • 30 g olvasztott vaj
  • 2 fej vöröshagyma
  • kevés olaj
  • só, bors
  • 1 tk. cukor
A kenyérlisztbe belekevertem a porélesztőt, sót, cukor, ráöntöttem a meleg tejet és a benne felolvasztott vajat, hozzáadtam a tojást és robotgép dagasztóspiráljával összedolgoztam. Letakartam és 30 percig kelesztettem. 
Addig elkészítettem a hagymát.
Bár a hagymának elég magas a cukortartalma, így gyakorlatilag pirulás közben magától is tud karamellizálódni, egy kis cukorral azért rásegítettem. 
A hagymákat megtisztítottam, félbevágtam és nagyon vékony szeletekre szeltem. Serpenyőben kevés olajat hevítettem és elkezdtem párolni a hagymákat. Mikor kicsit összeestek, sóztam, borsoztam, kevertem-kavartam, majd mikor láttam, hogy megint töppedtek egy kicsit, eloszlattam rajta a cukrot és innentől vártam, hogy szépen barnulni kezdjenek a kis hagymaszeletek. 
Kb. 10-15 perc alatt el is készült, nagy önfegyelem kellett hozzá, hogy ne faljam fel az egészet, pedig nem lett volna gond. Picit meg is csappant a mennyiség, de azért meg tudtam állni. :) 

Hagytam kicsit hűlni a hagymákat, majd icipicit aprítottam rajtuk és a kelt tésztába gyúrtam. Még hagymás változatban is hagytam 10 percig állni, majd kinyújtottam, bevagdostam a tetejét és kiszaggattam. Ekkor indítottam el a sütőt, így amíg felfűtött 175 fokra, picit szaggatott állapotban is tudtak kelni. A tetejüket megkentem felvert tojással és kb. 20 perc alatt megsütöttem a pogikat.

Ha annyit mondok, hogy isteni lett, az sem fejezi ki teljesen ezt a csodát... TÖKÉLETES!












Share:

0 hozzászólás