Gluténmentes Sacher torta

Sosem sütöttem még Sacher tortát, pedig nálunk a családban mindenki hatalmas csokirajongó, ezért tényleg nem értem, miért is nem jutott eddig eszembe. 
Azt már felfedeztem, hogy a Doves Farm gluténmentes süteménylisztből isteni finom a piskóta is, nagyon könnyű és szaftos lesz a végeredmény, így ezzel álltam neki az első nagy Sacher-hadműveletnek. (Ha még nem próbáltátok ki, legalább egyszer mindenképpen szerezzétek be ezt a lisztkeveréket és süssetek belőle piskótát/kevert sütit... csoda lesz! :))
A terv tökéletes volt, isteni finom lett! Puha, szaftos és csupacsokis! 

Hozzávalók
  • 85 g vaj
  • 85 g étcsokoládé
  • 4 nagy tojás
  • 75 g porcukor
  • 1 csipet só
  • 85 g Doves Farm süteményliszt
  • Bele
    •  + baracklekvár (4-5 ek.)
  • Tetejére
    •  + 75 g étcsoki
    •  + 40 g vaj
A vajat felmelegítettem és megolvasztottam benne 85 g étcsokoládét. A tojásokat kettéválasztottam, a fehérjét habbá vertem, a sárgáját alaposan kikevertem a porcukorral és a sóval (egy kevéske sót mindig teszek a csokoládés süteményekbe, sokkal jobban kihozza a csoki ízt és ellenállhatatlanná varázsolja az egyébként amúgy is nehezen abbahagyható süteményeket ♥). Hagytam picit hűlni a felolvasztott csokit, majd robotgéppel a tojássárgájás masszához dolgoztam. Hozzákevertem a lisztet is, majd még robotgéppel fellazítottam a tojásfehérje habjának felével. A másik felét óvatosan kevertem hozzá és 20 cm átmérőjű szilikonformában sütöttem tűpróbáig. 

Mikor készen lett, picit hagytam hűlni, de még langyoska volt, mikor kettévágtam - attól lesz jó szaftos, ha valamennyire magába issza a lekvárt -, eloszlattam rajta a házi baracklekvárt, majd ráhelyeztem a felső lapot. 
Egy kis vajat ismét felmelegítettem, majd még egy adag étcsokit újra felolvasztottam benne. Ezzel vontam be a torta tetejét.
A csoki elegyengetésén még van, mit csiszolni, de határozottan hiszem, hogy az ízén már nem tudnék. Mennyei lett! :) 













Share:

0 hozzászólás