Gluténmentes tökös-mákos rétes

A mellettünk lévő kis faluban, október elején/közepén minden évben töklámpás fesztivált rendeznek. Amikor gyerekek voltunk, többször faragtunk is töklámpást, ám néhány éve csak csodáljuk őket (bár idén ismét faragunk, de csak itthonra, nem versenyzünk vele! :D ). Annyira imádom a tök illatot meg a sötétben világító lámpásokat, hogy minden évben ott a helyünk. Ám a látvány mellett természetesen a fesztivál gasztro oldala is megmutatkozik, mindenféle tökös finomságokat lehet kapni, többek között tökös-mákos rétest. Mindig annyira jól néz ki, de hát ugye nem gluténmentes, így nekem csak látvány marad.
Ám! Idén készítettem házi, gluténmentes verziót és nagyon-nagyon finom lett! Próbáljátok ki, igazi őszi finomság! :)


Hozzávalók
  • 12 darab gluténmentes rizslap
  • 200 g reszelt sütőtök
  • 110 g darált mák
  • 80 g cukor
  • 1 csipet só
  • 1,5 ek. tejföl
  •  + 2 ek tejföl és gluténmentes zsemlemorzsa
Ez egy nagyon random recept, mindenből annyi van benne, amennyivel éppen kedvem volt foglalkozni (lásd: meguntam a sütőtök reszelést),  illetve amennyi éppen volt otthon (lásd: 110 g mák). 
Egy nagyobb sütőtök egyik részét levágtam, megmostam, meghámoztam, kimagoztam, lereszeltem, körülbelül 200 grammnyi lett belőle - rá kellett jönnöm, hogy utálok sütőtököt reszelni.
Hozzáadtam a sót, cukrot, alaposan elkevertem, majd 15 percig hagytam állni és kinyomkodtam a levét. Belekevertem a mákor és 1,5 ek. tejfölt is, és kezdődhetett a móka.

Egy sorban fedésben letettem 3 vízben megáztatott rizslapot, majd alá ment még egy hármas sor, a felső sorral szintén fedésben. Megkentem vékonyan tejföllel, szórtam rá gluténmentes zsemlemorzsát, majd jött még egy réteg rizslap csapat. Szintén megkentem vékonyan tejföllel és eloszlattam rajta a tölteléket. Behajtottam a széleit, feltekertem, kívülről pedig ismét tejföllel kentem meg.
175 fokos sütőben kb. 20 percig sült.






Share:

1 hozzászólás

  1. Szia Dóri! Tetszik a recepted. Megmondanád hol lehet rizslapot kapni? Milyen márka? Külföldön élek és itt nehezebb a hagyományos ételek alapanyagának beszerzése. Válaszodat köszönöm elöre is!

    VálaszTörlés