DECEMBER 3. - Gluténmentes kürtőskalács rizslisztből

Szintén egy hatalmas menőség a "gazdaságos gluténmentes élet" repertoáromban! :)

Azt ugye tudjuk, hogy nincs karácsonyi vásár kürtőskalács nélkül, viszont gluténmentes kürtőskalács nélkül annál inkább. Elkeseredni sosem szabad, inkább készítsünk házi változatot, amit ezúttal már rizsliszttel is kikísérleteztem! :)

Hozzávalók
  • 250 g rizsliszt
  • 10 g útifűmaghéj
  • 30 g cukor
  • 1 cs. vaníliás cukor
  • 1 csipet só
  • 4 g porélesztő
  • 160 ml meleg tej
  • 45-50 g olvasztott vaj
  • 1 tojás
A száraz összetevőket alaposan elkevertem, hozzáadtam a meleg tejet és a benne megolvasztott vajat, majd a tojás és robotgép dagasztóspiráljával szépen összedolgoztam a tésztát (ekkor még ragacsos, a kelesztési idő végére fog összeállni). Letakartam és egy órán át kelesztettem.
Addig előkészítettem a papírtörlős gurigákat, ugyanis ezúttal ezek voltak segítségemre formák gyanánt. 3 papírtörlő-gurigát bevontam alufóliával és picit megolajoztam a felületüket.
A megkelt tésztát átgyúrtam és vékonyan megolajozott felületen kinyújtottam. Kb. 3 cm vastag csíkokat szeltem belőle és a gurigákra tekertem őket. Nem kell, hogy a tésztacsíkok fedjék egymást, ugyanis ha megvagyunk, akkor az egészet áthengergetjük picit, így jól összetapadnak a tésztacsíkok. 
Mikor megvoltam mindegyikkel (nekem 3 lett), az olajozott felületen még picit átgurigáztam őket, hogy majd jobban tapadjon rá a fahéjas cukor, amibe ezután forgattam.
Mehettek a sütőbe, ezúttal nem állítva, hanem fektetve sütöttem őket, így is jó lett.
Kb. 20 perc után kivettem őket, megkentem néhány evőkanál forró tejben felolvasztott 1-2 ek. cukorral (ez fog a végén picit rákaramellizálódni) és visszatettem addig, míg szépen meg nem pirultak! :)
Jó karácsonyi vásározást mindenkinek, immár kürtőskaláccsal az oldalunkon! :)








Share:

0 hozzászólás