Amerikai fánk rizslisztből

Instagramon mindig belefutok, hogy újabb és újabb fánkozók nyílnak Budapesten (sajnos nem gluténérzékeny-barát helyekről beszélünk), a nyálam meg csak csorog és csorog minden ilyen poszt láttán. Pláne odavagyok, mikor fánk-rengeteget vesz valaki szép dobozba csomagolva, kinyitja a dobozt és ott vannak a csicsás, csokimázas, szórócukros fánk-csodák. Két dologban szeretem a giccset: karácsonyi díszekben és fánk dekorálásban.

Előbbit kiéltem decemberben, utóbbit kiéltem ma.
Szerintem elképesztően jól néznek ki, ráadásul rizslisztből készítettem őket, így viszonylag még pénztárcabarátnak is mondhatóak.

Hozzávalók
  • 300 g rizsliszt (én Kenyérvarázs rizslisztet használtam)
  • 10 g útifűmaghéj
  • 20 g porcukor (ha nem terveztek rá csokimázcsodát, akkor mehet picit több)
  • 3 g só
  • 4 g porélesztő
  • 210 ml meleg tej
  • 30 g olvasztott vaj
  • 1 tojás
A rizslisztet elkevertem az útifűmaghéjjal, porcukorral, sóval, porélesztővel, ráöntöttem a tejet a benne felolvasztott vajjal együtt, hozzáütöttem a tojást és kézzel elkezdtem összedolgozni. Igazán trutymós, löttyös, laza massza lesz, amiről ebben a fázisban joggal feltételezhetjük, hogy sose lesz belőle fánk. De milyen jó, hogy ott az útifűmaghéj, ami megszívja magát folyadékkal, és a kellő kidolgozás után letakarva, 50 percet pihentetve egy ruganyos tésztához térhetünk vissza.
Enyhén megolajozott felületen kinyújtottam a tésztát körülbelül 1,5 cm magasra, kiszaggattam a fánkokat, letakartam őket, majd így is hagytam őket pihenni körülbelül 20-30 percet.
Ekkor is nődögélnek még.
Olajat hevítettem, majd kisütöttem a fánkikat, mindkét oldalukon kb. 2-2 percig.

A mázakhoz tejcsokit, fehércsokit és étcsokit olvasztottam, valamint tejkaramellát, diót aprítottam és szórócukrokat használtam.
15 darab lett... leültünk az asztal köré és elfogyott. Ma sem fogyóztunk, de megint finomat ettünk. :)











Share:

0 hozzászólás