Gluténmentes fahéjas csiga

Gyerekkorom hatalmas kedvence, utána évekre leváltottam a kakaós csigára, de most valamiért megint nagyon megkívántam a fahéjas változatot.

Szerintem nagyon egyszerű az elkészítése, garantálom, hogy Nektek is sikerülni fog! :) 

Hozzávalók
  • 250 g gluténmentes kenyérliszt
  • 4 g porélesztő
  • 30 g cukor
  • 1 csipet só
  • 1 tk. útifűmaghéj
  • 150 ml kézmeleg tej
  • 1 tojás
  • 30 g olvasztott vaj
  • Töltelékhez
    • cukor
    • fahéj
    • olvasztott margarin
A lisztet elkevertem a porélesztővel, cukorral, sóval, útifűmaghéjjal, hozzáadtam a tejet, a tojást és az olvasztott vajat, majd robotgép dagasztófejével simára dolgoztam a tésztát.
Húztam a tálra egy zacskót és kb. 50 percen át kelesztettem.
A megkelt tésztát rizsliszttel szórt felületen picit átgyúrtam, majd kinyújtottam és eloszlattam rajta a fahéjas tölteléket (ehhez nem írok mennyiségeket, ki mennyire szereti fahéjasan, vagy édesen, annak megfelelően tegyen bele fahéjat/cukrot, olvasztott vajból pedig annyit, hogy ne folyékony/kenhető állagú legyen, hanem picit morzsalékos).
Feltekertem a tésztát, leszeltem a csigákat és sütőpapírral bélelt tepsire tettem őket. 
175 fokos sütőben kb. 12 percig sütöttem, kivettem, meglocsoltam őket 1 dl forró tejben kikevert 1 cs. vaníliás cukorral és további 5 percre visszatettem. (Az én új sütőm nagyon jól süt, erősebben, mint a régi, a régiben az első 12 perc helyett kb 18-20 percet sütöttem volna).

Nagyon finom :) Reggeli kávé mellé tökéletes! 




Share:

0 hozzászólás