Gluténmentes márványkalács

Korábban már készítettem márványkalácsot, ami isteni finom lett, akkor csak süteménylisztet használtam, ezúttal felesben kevertem rizsliszttel - csökkentsük a költségeket! :D

Nagyon finom, leönthetitek olvasztott csokival, kis Nutellával... ilyen apróságokkal lehet fokozni az élvezeteket :) 

Hozzávalók
  • 4 tojás
  • 100 g cukor
  • 1 csipet só
  • 60 g olvasztott vaj
  • 100 g rizsliszt
  • 100 g gluténmentes süteményliszt (puhább lesz tőle a végeredmény) 
  • 7 g sütőpor
  • 100 ml tej
  • 1-2 ek. kakaópor
A tojásokat kettéválasztottam, a fehérjét felvertem, a sárgáját habosítottam a cukorral és a sóval. Hozzáadtam az olvasztott vajat, az egymással kikevert liszteket és sütőport, a tejet és alaposan eldolgoztam. Óvatosan hozzákevertem a felvert tojásfehérjét, majd a massza felét egy kivajazott, kilisztezett kuglóf formába öntöttem. A maradékot elkevertem kakaóporral, szintén a formába öntöttem és kicsit "megcirógattam".
175 fokos sütőben tűpróbáig sütöttem.
Én meglocsoltam egy kis olvasztott fehércsokival, amit totálisan beszívott a márványkalács - látványra nem így képzeltem el, de isteni finom lett így is! :D 



Share:

0 hozzászólás