DECEMBER 4. - Gluténmentes, tejmentes, tojásmentes isler rizslisztből

Nem maradhat ki a karácsonyi finomságok közül az igazi, diós isler sem! :) Gyermekkorom hatalmas kedvence (a mézes krémes mellett), ha cukrászdában jártunk, én valamiért mindig az isler (vagy a mézes krémes) mellett kötöttem ki.
Természetesen - ahogy az idei adventi szezonban mindent - ezt is rizslisztből készítettem el, és meg kell hagyni: isteni lett. Eltaláltam, ismét büszke vagyok! :D

Hozzávalók
  • 200 g rizsliszt
  • 100 g dió
  • 55 g porcukor
  • 1 csipet só
  • 150 g Liga margarin
  • + baracklekvár
  • + étcsokoládé + Liga margarin
A diót ledaráltam (én kicsit darabkásabbra hagytam, nem daráltam "porrá") és elkevertem a rizsliszttel, cukorral, sóval, majd elmorzsoltam a margarinnal. Nagyon jó állagú tésztát gyúrtam belőle, majd rizsliszttel szórt deszkán alaposan átdolgoztam (előfordul, hogy még vesz fel egy kevés lisztet) és szintén rizslisztezett deszkán kinyújtottam.
Köröket szaggattam belőle és 175 fokos sütőben kb. 18 perc alatt megsütöttem őket. Itt a titok! Ugyanis ez a diós rizslisztes tészta a hagyományos 10 perces sütési idő alatt nem készülne el teljesen, nagyon lágy lenne és kész állapotában a kelleténél jóval omlósabb. Így fog tökéletes állagúra visszapuhulni, ha tovább sütjük, és picit keményebb lesz az elején. :)
Mikor kihűlt, házi sárgabaracklekvárral összetapasztottam őket és Liga margarin kíséretében felolvasztott csokoládéba mártottam. 
Amint megkötött a csoki, dobozba tettem, hogy majd néhány napig milyen jó lesz egy-egy szemet elmajszolgatni, de aztán mivel nem csak nekem ízlett nagyon, ez a "néhány napig" dolog csak illúzió maradt. :D






Share:

6 hozzászólás

  1. Sajnos az oldalon túl kicsik a képek, és a Pinterest-re nem lehet megosztani a receptet, hiába van a lehetőség az oldal alján. Ez direkt van így?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha rákattintasz a képre, akkor láthatod nagyban! :) Nálam működik a Pinterestes megosztás.

      Törlés
    2. Azt én nagyon jól tudom, csak szerettem volna megosztani a Pinterest oldalamon, de már rájöttem, hogy hogyan tudom másképpen. Azért köszi. :)

      Törlés
  2. Szia!
    Esetleg tudsz abban segiteni, hogy mennyi ideig all el? Karacsonyra sutnem :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Kiderült, hogy meddig áll el?

      Törlés
  3. Szia! Cukor helyett milyen édesítőszerrel érdemes megpróbálni a receptet?

    VálaszTörlés